Поширені питання

Відповідає:
Яна Ковган
Заступник директора з юридичних питань
Перед укладанням Договору оренди з орендарем, необхідно здійснити попередню перевірку, яка складається з наступних пунктів: аналіз статутних документів, перевірка орендаря через реєстри на наявність судових спорів, пошук інформації про орендаря в інтернеті.  Якщо орендодавець розраховує на тривалу співпрацю, необхідно проаналізувати його платоспроможність. Крім цього, необхідно звернути увагу на дату реєстрації компанії, перевірити чи є історії виселення. Не зайвим буде інвестувати час на пошук і аналіз відгуків про компанію на сайтах та в соціальних мережах. В моїй практиці були випадки, коли орендодавець закривав очі на наявність у потенційного орендаря судових спорів з попередніми орендодавцями. В результаті, через 6 місяців, власнику довелося вже самому відстоювати свої права в суді.
Детальніше
Нерухомість
Відповідає:
Яна Ковган
Заступник директора з юридичних питань
Багатьох орендарів не лякають штрафні санкції за несвоєчасну оплату. Ефективним вирішенням цієї проблеми буде крім штрафних санкцій закріпити за орендодавцем право на обмеження доступу в приміщення. В такому випадку, орендар буде розуміти, що якщо власник приміщення вчасно не отримає гроші, діяльність, яка здійснюється в приміщенні, може бути поставлена ​​на паузу. Ця умова дисциплінує орендарів, так як порушення умов оплати може створити йому труднощі і привести до втрати доходу.
Детальніше
Нерухомість
Відповідає:
Яна Ковган
Заступник директора з юридичних питань
Договір оренди - документ, який диктує правила гри між орендарем та орендодавцем. Часто спірні ситуації виникають тоді, коли умови договору прописані нечітко або ж, коли деякі моменти не врегульовані. В такому випадку, у кожної сторони є можливість трактувати пункти так, як вигідно саме їй і наполягати на своєму. Розбіжності між сторонами призводять до того, що сторони шукають способи тиску один на одного починаючи з несплати рахунків орендарем і аж до виключення електрики орендодавцем. Найчастіше договір оренди готує орендодавець, тому саме йому належить встановити всі правила і визначити взаємовідносини. Особливу увагу слід приділити такими розділами: порядок передачі та повернення приміщення, розмір орендної плати і порядок оплати, порядок оплати комунальних платежів, порядок використання забезпечувального платежу, відповідальність за порушення умов договору, порядок дострокового припинення договору, порядок продовження дії договору.
Детальніше
Нерухомість
Відповідає:
Олександр Маслов
Керiвник проектiв
Об'єкти бізнес-класу найбільше зростають в ціні за час будівництва. Якщо проаналізувати ціни на елітні новобудови за останні роки в Києві, можна побачити, що з моменту старту продажу на етапі будівництва до здачі об'єкта в експлуатацію, ціна за 1 кв. м квартир в ЖК бізнес-класу зростає в середньому на 30-45%. Крім цього, в перші кілька років після здачі ЖК в експлуатацію, вартість нерухомості підвищується щороку на 8-12%. Обираючи об'єкт нерухомості на ранніх стадіях будівництва, важливо проаналізувати ключові фактори його привабливості, які в майбутньому призведуть до зростання попиту і ціни на об'єкт, такі як: Місцезнаходження об'єкта. Архітектурне рішення, концепція та дизайн. Інфраструктура і функціональність. Наявність рекреаційних зон.
Детальніше
Нерухомість
Відповідає:
Яна Ковган
Заступник директора з юридичних питань
Це процедура, яка дозволяє отримати незалежну експертну оцінку господарської, фінансової і правової діяльності об'єкта інвестування. На відміну від аудиту або звичайної оцінки експерта, Due Diligence передбачає не тільки сформовані висновки в звіті, а й комплексні рекомендації.
Детальніше
Нерухомість
Відповідає:
Яна Ковган
Заступник директора з юридичних питань
Особливості управління: Керуюча компанія діє в інтересах власника майна. У договорі має бути вказана особа, яка є вигодонабувачем, тобто отримує дохід від майна. Фактичні і юридичні дії, які може здійснювати керуюча компанія (КК). Складіть перелік дій, які може здійснювати КК : пошук орендарів, пошук обслуговуючих компаній, здійснення контролю їх діяльності, ведення переговорів та ін. КК зобов'язана повідомити контрагентів про те, що вона має статус управителя. В іншому випадку будь-яка з таких угод може бути визнана недійсною. Звіт про виконану роботу. Передбачте в договорі обов'язок керуючого подавати звітність про виконану роботу (на вимогу). Обов'язково вкажіть в договорі умови, передбачені законодавством: Перелік майна, яке передається в управління. Майно, передане вами в управління, має бути відокремлене від іншого майна і має враховуватися в управителя на окремому балансі, по ньому слід вести окремий облік, а розрахунки здійснювати на окремому банківському рахунку. Розмір і форма оплати за управління майном. Для досягнення довірливих відносин між сторонами, краще, щоб власник перераховував управителю винагороду після отримання всіх коштів від управління нерухомістю. Не варто передбачати такий порядок оплати, при якому керуючі самі перераховують собі гроші (отримані від використання майна, без попереднього перерахування їх власнику) за свої послуги. Процедура пролонгації договору: Термін дії договору. Сторони самі вправі визначати термін дії договору. Але, якщо такий термін в договорі не зазначено, то договір вважається укладеним на п'ять років. Якщо відсутні заяви однієї із сторін про припинення договору після закінчення його терміну, договір вважається продовженим на такий самий строк і на тих же умовах. Передбачте більш короткий термін для розірвання договору, наприклад, два-три тижні. У разі відмови однієї із сторін від договору управління, вона повинна повідомити контрагента про це за три місяці до дати припинення договору.
Детальніше
Нерухомість
Відповідає:
Олександр Маслов
Керiвник проектiв
Модель Facility management передбачає надання послуг власнику об’єкта нерухомості по організації технічного функціонування об’єкта. Основними цілями управління по даній моделі є: раціональне використання об’єкта на основі зниження витрат і зростання якості послуг, що надаються; своєчасне проведення робіт по усуненню дефектів об’єкта. Дана модель спрямована на вирішення завдань організації технічного обслуговування, ремонту у відриві від інших стадій життєвого циклу об’єкта. Тому Facility Management можна назвати технічним менеджментом об’єкта нерухомості, а саме сукупністю принципів, методів, засобів і форм управління технічним станом будівлі, його інфраструктурою.
Детальніше
Нерухомість